Kundesenter


Ofte stilte spørsmål

Her er der svar på ting du kanskje lurer på.

Hvordan kan jeg følge med ordre i Posten?
Når din ordre meldes til sending, vil du motta en leveringsbekreftelse på e-post. Etter du har mottatt denne bekreftelsen vil du kunne spore sendingen på Posten og Bring sin hjemmeside ved å bruke ditt sporingsnummer som du har fått tilsendt via e-post eller sms.


Hvorfor er ikke ordren min sendt?
Den vanligste årsaken til at en bestilling ikke er sendt er at den inneholder en eller flere bestillingsvarer. Vi anbefaler deg å ta kontakt med oss for å sjekke estimert leveringstid på din ordre. Vi kan dessverre ikke garantere leveringstid, da det kan være forsinkelser o.l utenfor vår kontroll.


Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse, hva gjør jeg?
Etter at en ordre er fullført, skal du motta en ordrebekreftelse sammen bed angrefristskjema. Om du ikke har mottatt dette kan det tyde på at noe har gått galt, og vi ikke har fått registrert din bestilling. Vennligst ta kontakt med oss på info@foto.no eller telefon 46 46 24 24 om du ikke mottar ordrebekreftelse på e-post.


Varen jeg ønsker å bestille står som bestillingsvare, hva betyr det?
Varen finnes ikke på vårt lager og må derfor bestilles fra vår leverandør. Leveringstid vil variere, avhengig av om varen finnes på leverandørens lager eller ikke.


Jeg ønsker å delbetale min ordre, tilbyr dere faktura med delbetaling? 
Gjennom vår samarbeidspartner Santander tilbyr vi 14 dagers faktura som standard i vår butikk og på nett, men via vår nettbutikk kan man også velge nedbetaling som er oppgitt i tilgjengelig betalingsmåte. Dette er er avtale som inngåes mellom deg som kunde og Santander, og som vi ikke har mulighet til å påvirke. I butikk er det kun mulig å velge 14 dagers faktura dersom man ønsker å handle med faktura fra Santander.


Jeg forsøker å handle en kampanjevare, men bestillingen feiler. Hva gjør jeg? 
Dersom det oppstår feil eller andre problemer knyttet til vår nettside ved gjennomføring av kjøp som gjør at du ikke får handlet, må du dokumentere dette og sende oss en mail. Vi kan ikke garantere at vi kan gi deg kampanjepris dersom kampanjen er over og du ikke har dokumentasjon på feilet kjøp. I de tilfeller kampanjevarer med begrenset lagerbeholdning blir oversolgt (eks. ordren blir lagt på ca samme tidspunkt), vil du bli kontaktet av oss i Foto.no for nærmere avtale om levering.


Jeg har ombestemt meg, kan jeg kansellere min ordre?
Hvis ordren ikke enda er behandlet hos oss, kan du kansellere/slette ordren på "Min side" i vår nettbutikk. Du kan også ta kontakt med oss på telefon eller mail, så skal vi hjelpe deg med å kansellere din bestilling. Vi gjør vårt beste for å behandle ordre så fort som mulig og det er ikke alltid det vil være mulig å kansellere. Dersom bestillingen har kommet langt i prosessen eller er sendt, må du benytte deg av angreretten og returnere varene.

 
Jeg vil benytte meg av angreretten, hvordan returnerer jeg en vare?
Kontakt oss alltid før du returnerer en vare, så vil vi registrere din retur for raskere behandling. Ved bruk av angrerett dekkes fraktkostnad av kjøper, med mindre annet er avtalt. Les mer om våre salgsvilkår her.


Kan jeg returnere kjøp som er handlet direkte i butikk?
I butikk tilbyr vi åpent kjøp i 14 dager. OBS: Gjelder kun ved ubrutt emballasje og kvittering må fremvises. Åpent kjøp gjelder ikke bedriftskjøp.


Jeg vil reklamere på en defekt vare, hvordan gjør jeg det?
Ta kontakt med vår serviceavdeling ved å kontakte oss via kundeservice på epost info@foto.no eller telefon 46 46 24 24, du kan også henvende deg direkte til vår serviceavdelingen Fotocare ved å besøke vår butikk på Skøyen.


Jeg er bosatt på Svalbard og ønsker å handle hos dere, hvordan gjør jeg det? 
Dersom du er bosatt med fast adresse på Svalbard, kan du handle via vår nettbutikk uten mva. Ved første gangs registrering vil du måtte handle inkl. mva, hvor mva blir fratrukket endelig ordre før utsendelse. Det vil også bli påført et ekstra tolbehandlingsgebyr (se vilkår) for pakker til og fra Svalbard. Dette tollbegyret og frakt er det Bring som har fastsatt. Betaler du med kort på ordinær ordre, vil du få egen faktura på tollgebyr. Betaler du via Santander, vil gebyret bli påført samme ordre direkte.

 

Jeg har handlet mitt produkt via Elkjøp.no

Foto.no selger flere av sine produkter gjennom Elkjøp Marketplace. Du som kunde vil få tilsendt alle disse ordrene fra oss, men betalingen tar du direkte med Elkjøp. All kontakt knyttet til ordren tar du med Foto.no direkte via vårt kundesenter på info@foto.no eller på telefon 46 46 24 24.

 

Jeg har gavekort fra Elkjøp, kan jeg bruke dette hos Foto.no?

Nei, gavekort fra Elkjøp kan kun brukes i Elkjøp sine varehus og kan ikke benyttes via Elkjøp Marketplace, butikk.foto.no eller Foto.no sine fysiske butikker.
 

Har du tidligere vært Interfoto-kunde? Her er noen svar på hvordan du skal forholde deg.

Hvilke fordeler får jeg av denne sammenslåingen?

-Det er mange fordeler for deg som bruker. Du får en nettbutikk med større utvalg og flere varer på lager, du får en fotobedrift med større kompetanse, så det er lettere å få hjelp til det du lurer på. Større samlete innkjøp kan i noen tilfeller gi lavere priser.

Helt siden Foto.no startet butikk for tre år siden har vi ønsket å gjøre mye mer enn bare å drive butikk. Norge er et lite land med et lite fotomiljø, og vi ønsker å bidra til å utvikle det miljøet.
Nå ha vi endelig ressurser til å gjøre nettopp det.  Vi har flere arrangementer, vi har vår egen podcast, vi lager nyttige og informative videoer vi legger ut på Youtube, og vi har fotoutstillinger, holder foredrag, kurs og workshops. Vi forsøker å bli en leverandør av kunnskap og inspirasjon, så du kan få mer ut av lidenskapen din.

 

Hva skjer med butikkene?

-Ingen ting, egentlig. Begge butikkene består. Avdeling Interfoto på Skøyen vil være butikken som er mest rettet mot profesjonelle fotografer, mens butikken i Bjørvika vil ha størst fokus på entusiastene. Alle er likevel velkomne i begge butikkene.

 

Hva skjer med nettbutikkene?

Nettbutikken til Interfoto stenger og varene overføres til Foto.nos nettbutikk. Det betyr én nettbutikk med større vareutvalg og mer på lager.

 

Hvordan logger jeg meg inn i nettbutikken?

Hvis du er Interfotokunde fra før, bruker du samme epostadresse som tidligere, men du må be om nytt passord for få logget deg inn i den nye nettbutikken.

 

Hvem har garantiansvaret for varer jeg allerede har kjøpt?

Foto.no overtar alt ansvar Interfoto hadde som selger.

 

Jeg er kunde hos Interfoto. Hva skjer med kundeforholdet mitt?

-Kundeforholdet ditt blir overført til Foto.no, med de samme betingelsene du hadde hos Interfoto. Dersom du er kunde begge steder, vil kundekontoen hos Foto.no bli opprettholdt, mens den hos Interfoto stenges for videre bruk. Er du tidligere kunde av interfoto, kan du lese mer informasjon om kundeforholdet her...

 

Hvor kan jeg se kvitteringer for gamle kjøp jeg har gjort hos Interfoto?

-Etter at omleggingen er gjort, vil du dessverre ikke lengre kunne se de gamle ordrene dine på nettet. Dersom du trenger kopi av en kvittering eller annen informasjon om gamle ordre, kontakt kundeservice, så kan de hjelpe deg med det.

 

Jeg ha bestilt en vare hos Interfoto, som ikke er levert ennå. Hva skjer med denne bestillingen når butikkene slår seg sammen?

-Bestillinger du har inne ved sammenslåingen overfører vi til den nye nettbutikken. Hvis du skal hente varen i butikken, får du melding når den har kommet. Dersom vi skal sende varen til deg, blir den sendt fra Foto.no så fort vi får den på lager.

 

Jeg er kunde hos Foto.no, men ikke hos interfoto. Vil sammenslåingen ha noe å si for meg?

-Nei, alt vil være som før, men du har fått en bedre nettbutikk.

 

Hvordan vet jeg hva som er på lager i hver butikk?

-På nettsidene vil du, etter sammenslåingen, se tre lager, Butikk på Skøyen, butikk i Barcode og nettlager. Dersom du bestiller en vare på nett for henting i butikk, kan du fortsatt hente den umiddelbart dersom den er på lager i den butikken du ønsker å hente. Hvis den bare er på lager i den andre butikken, kan du ente velge å hente der, eller vente til vi har flyttet varen til riktig butikk (senere samme dag eller tidlig neste morgen). Bestiller du varer som skal sendes hjem til deg, er det kun nettlageret du trenger å se på.

 

Jeg liker så godt de som jobber i butikken jeg pleier å gå i. Vil de fortsatt være der?

-I all hovedsak blir de samme medarbeiderne på de samme stedene, og de har sin faste arbeidsplass. Men vil av og til ha behov for å flytte litt rundt på noen, så det kan være at noen kjente fjes en dag er i den andre butikken for å avhjelpe ved spesielle behov.

 

Jeg har noen ganske kompliserte spørsmål jeg trenger svar på. I hvilken butikk får jeg best svar?

-Hvis du driver med foto eller video som jobb, vil du møte de som kjenner profesjonelle utøveres behov best i butikken på Skøyen. Der vil vi også ha den tyngste kompetansen på de avanserte foto- og videoløsningene. Hvis du driver med foto eller video på si, eller som en hobby, vil du antakelig få best hjelp i butikken i Bjørvika.

 

Jeg har fått en vare med feil på. Må jeg levere den inn samme sted som jeg kjøpte den?

Nei. Men det raskeste er om du leverer den inn på verkstedet i butikken på Skøyen.

 

Jeg ønsker å bytte en uåpnet vare. Må jeg tilbake til samme butikk som jeg kjøpte den?

Nei. Du kan levere den inn i den butikken det er enklest for deg.

 

Hvis jeg ønsker å kontakte dere pr. telefon. Hvor skal jeg ringe?

Nummeret til kundesenteret, eller andre du trenger å få tak i er 46 46 24 24

Til våre Interfoto-kunder,

Interfoto har som kjent blitt en del av Foto.no-gruppen. Nå har vi slått sammen våre to nettbutikker til èn. Vi ønsker gamle og nye kunder velkommen inn i ny nettbutikk.

I vår nye felles nettbutikk butikk.foto.no finner du et bredere utvalg av produkter og enda mer på lager.

Ønsker du å besøke oss, er Interfotos butikkadresse som vanlig Drammensveien 130 bygg c-14 på Skøyen i Oslo (se kart).

Hilsen oss i Interfoto/Foto.no

 

Varen er på lager på web og i butikk
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Dette er en bestillingsvare
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.