10557

Nikon 16-35mm f/4G ED AF-S VR Nikkor

Varenr:103519
1 stk. Varen er på lager på nett og i butikk
11 965,-

Nikon 16-35mm f/4 G AF-S ED VR er verdens første zoomobjektiv med ultravidvinkel som har vibrasjonsreduksjonsteknologi, noe som gir mulighet til å knipse med lukkertider som er opptil fire trinn lengre enn vanlig.

Bildestabilisator på et objektiv med så stor lysstyrke som F4 åpner for nye muligheter i svakt lys og er til stor hjelp ved filming

  • Sylskarp optikk med 2 ED og 3 asfæriske linseelementer
  • Nano Crystal Coating for overlegne egenskaper i utfordrende lysforhold
  • VR II stabilisator optimalisert for brennvidden

Førsteklasses bildekvalitet

Det nye objektivets komplekse optiske design har Nikons eksklusive antireflektive Nano Crystal Coat, 2 elementer i ED-glass og hele 3 asfæriske linseelementer som gir minst mulig forvrengning og aberrasjon selv ved maksimal blenderåpning. VR II-systemet og Silent Wave Motor gir ekstremt stille og diskré autofokus, og ni avrundede blader gjengir de delene av bildet som er utenfor fokusområdet på en naturlig og tiltalende måte.

Produsert for bruk hver dag

AF-S NIKKOR 16-35MM F4G ED VR balanserer godt med mer kompakte kameraer i FX-format, for eksempel D750, og er produsert for å kunne tåle daglig profesjonell bruk. Magnesiumlegering i objektivkonstruksjonen og beskyttelse mot fuktighet og støv gjør dette objektivet til det ideelle valget for eventyrlystne entusiaster og profesjonelle fotografer.

Medfølgende tilbehør:
Solblender HB-23, myk veske og front-/bakdeksel

Husk filter! Filterstørrelse: 77mm. Selges separat.

Diameter obj (mm) 82,5
Farge Sort
Fatning Nikon F
Filterstørrelse 77 mm
Fullformat Ja
Korteste brennvidde obj 16
Lengde Objektiv (mm) 125
Lengste brennvidde 35
Nikon fatning Nikon FX
Nærgrense i cm 29
Vekt Objektiv (g) 680

10557